sport


 

Ansvarsområder Udskriv

FORMAND

  • Indkalder til møder i Håndboldudvalget.
  • Dagsordner til udvalgsmøder.
  • Årsberetning til hovedbestyrelsen.
  • Deltager i hovedforeningsmøde.
  • Har umiddelbart ingen rolle/funktion i underudvalg – desto mindre dette tilvælges af formanden selv.
  • Sender opgaver og evt. henvendelser videre til underudvalg. Dette kan ofte ske i forbindelse med arbejdet i håndboldudvalget. Man skal således ikke løse alverdens problemer, men sende videre i systemet.
  • Er den koordinerende enhed mellem alle udvalg.

 

HÅNDBOLDUDVALG

  • Leder og fordeler.
  • Nye tiltag i klubben. Tiltagene sættes i gang i udvalget og/eller udvalget koordinerer med underudvalg, hvis det er en opgave, som skal fordeles videre ud i systemet.
  • Samle tråde og tiltag fra underudvalgene.
  • Sætter standarden for klubben og udvalgenes funktion og opgaver.
  • Koordinerer og organiserer træningstider. Sender træningstider for klubbens hold videre til Hjemmesideudvalg, når disse er vedtaget i Håndboldudvalget.

 

SENIORUDVALG

  • Ansættelse og fyringer af seniortræner.
  • Kontraktudarbejdelse til seniortrænere (sendes til kasseren).
  • Seniorpolitik.
  • Uddannelse af seniortrænere.
  • Udpegning af holdkoordinatorer.
  • Beslutninger angående opstartsstævner og lignende.
  • Spørgsmål fra seniortrænere/ledere/holdledere rettes hertil.
  • Kontingentopkrævning.
  • 2 Evalueringsmøder pr. sæson med seniorholdene.

 

UNGDOMSUDVALG

  • Ansættelse af ungdomstrænere.
  • Indhente børneattester ved ansættelse af trænere.
  • Kontraktudarbejdelse til ungdomstrænere (sendes til kasseren).
  • Ungdomspolitik og sportslig strategi (Den grønne tråd). Udvikling, opfølgning heraf.
  • Uddannelse af ungdomstræneretrænere.
  • Udpegning af holdkoordinatorer.
  • Spørgsmål fra ungdomstrænere/ledere/holdledere rettes hertil.
  • Forældremøde.
  • Valg af og praktisk arbejde omkring Påskestævne (hele udvalget løser dette sammen).
 

AKTIVITETSUDVALG

  • OK-kort hvervning.
  • Håndboldskole.
  • Rekruttering af frivillige til fundraising aktiviteter. Fx MTB-løb.
  • Planlægger julefrokost.
  • Planlægger afslutningsfest – sommer.
  • Planlægger og organiserer events i forbindelse pokalkampe.
  • Planlægning og koordinering af fredagstræninger.
  • Afslutningsfest for ungdomsafdelingen (i samarbejde med ungdomsudvalget).
  • Finder stævneledere til U6+U8 stævner.
  • Koordinerer uddeling af reklame- og flyersomdeling.
  • Entré-opgaver i forbindelse med kampe.
  • Skipperdag.
  • Lodsedler.
  • Rapper-arrangement.
  • Brag i hallen.
 

TURNERINGS- OG STÆVNEUDVALG

  • Tilrettelægger og organiserer klubbens kampe.
  • Tilmelding af hold til turneringer, stævner og ministævner (i samarbejde med ungdoms- og seniorudvalg).
  • Modtagelse af post og evt. viderefordeling heraf.
  • Flytning af kampe.
  • Booking af haller.
  • Booking af haller ved evt. ekstra booking i løbet af sæsonen.
 
MATERIALEUDVALG
  • Koordinerer sponsortryk med Intersport i samarbejde med Sponsorudvalg.
  • Uddeling af trøjer.
  • Uddeling af tape, harpiks, isposer, drikkedunke, lægetasker og bolde.
  • Rydder op i klubbens materialerum i kælderen.
  • Varetager alt indkøb og koordinering af materiel til klubben.
  • Styrer og fordeler klubtøj og Påsketøj (stævne).
 

HJEMMESIDE- OG PR-UDVALG

  • Opdaterer klubbens hjemmeside på foranledning af diverse udvalg i klubben (de andre udvalg sender pitch hertil).
  • Videresender info, artikler, kampreferater til avisen på opfordring af andre udvalg.
  • Kampprogrammer til Ugeavisen.
  • Opdaterer Højvanghallens infotavle.
  • Opretter nye hold i Conventus på foranledning af Håndboldudvalget.
  • Opretter nye tilmeldinger i Conventus på foranledning af andre udvalg.

SPONSORUDVALG
  • Finder sponsorer.
  • Fornyer sponsorer.
  • Viderefører og færdiggør profilsponseringer, som måtte komme ind fra diverse hold.
  • Indkalder og tilbyder sponsorarrangementer i løbet af sæsonen (i samarbejde med Aktivitetsudvalget).
  • Sponsorpleje (evt. ture etc. for sponsorer).
  • Opsætning af sponsorskilte i hallen.
  • Videregiver sponsorinfo og logoer til Hjemmeside- & PR udvalg, således dette kan komme op på hjemmesiden.

 

ØKONOMIUDVALG

  • Udfærdiger regnskab til årsmøde i klubben.
  • Medlemsoptælling omkring nytår.
  • Aflevere bilag til hovedkasser 4 gange i løbet af sæsonen.
  • Udbetaling af trænerhonorar.
  • Fakturaer til sponsorer.
  • Fakturaer ifm. bøder mv.
  • Fakturaer til Håndboldvennerne.
  • Support for Håndboldudvalget.
  • Betaler regninger.

 

KANTINEUDVALG

  • Drift af kantinen (i samarbejde med Fodboldudvalg).
  • Vagtplan for sæsonen. Rekruttering af hjælp hertil.
  • Sørger for mad til diverse møder i SGIF Håndbold fra oktober-april.
  • Indkøb til kantinen fra oktober-april.

 

 

 

  

Senest opdateret: Mandag, 08. april 2019 18:56